Het assortiment op een voetstuk

A leader not a follower…

Dat is de belofte van Verdegro. De internationale speler in de markt van ‘traffic technology’ en ‘mobility professionals’. Producent van productgroepen ‘crash’, ‘lighting’ en ‘traffic’, nagenoeg alles voor op of langs de weg. Het zijn échte pioniers op deze markt.

  • Opdrachtgever
    Verdegro
  • Onze diensten
    Huisstijl ontwikkeling, DTP, Visueel ontwerp, Online marketing, SEO & SEA, Front-end ontwikkeling, Back-end ontwikkeling
  • In handen van
Bezoek de site
www.verdegro.com
Deel op de socials

Klaar voor de toekomst

De vorige website heeft jarenlang goed dienst gedaan, maar er ontstond een behoefte naar vernieuwing. Enerzijds om een bredere doelgroep aan te spreken met het volledige assortiment, anderzijds om zelf de website eenvoudiger te kunnen beheren, makkelijker uit te breiden en goed te optimaliseren voor zoekmachines. Met die opdracht zijn we aan de slag gegaan. 

Huisstijl  & een fysieke catalogus

Verdegro is goed vertegenwoordigd op grote beurzen die wereldwijd plaatsvinden. Daar is uiteraard plek voor een product maar zeker niet voor het hele assortiment. Die kan de bezoeker vinden in een gedrukte catalogus. Gesorteerd op de productgroepen treft men daar alles aan. Helemaal mooi is de zogenaamde ‘uitslaander’. Een middenpagina die werkelijk het hele assortiment in één beeld vangt. Voorafgaand aan de fysieke & digitale catalogus hebben wij de nieuwe huisstijl tot stand laten komen.

De digitale catalogus

Uiteraard hebben wij ook de vertaalslag gemaakt naar de onlinewereld. Daar hebben wij een internationale product catalogus opgezet met de nieuwe uitstraling van Verdegro. Dit is door ons ontwikkeld op het WordPress CMS, zodat elk product eenvoudig aan te passen, uit te breiden of te dupliceren is. Voor de migratie naar de nieuwe online catalogus is er zorgvuldig een re-directplan gemaakt en zijn alle pagina’s en afbeeldingen van meta-data voorzien. Ook zijn ‘structured dataschema’s’ toegevoegd voor een rijkere weergave in zoekmachines. Zo kan bijvoorbeeld de beursagenda van Verdegro direct visueel worden weergeven in de zoekresultaten. Op deze manier behoudt Verdegro haar internationale SEO-waarde en blijven ze goed zichtbaar in zoekmachines. 

Andere succesverhalen