Wat maakt jouw onderneming uniek?

Geschreven door Stefan van Isselt

Iedereen is uniek en wat ons betreft is ook elke onderneming uniek. Niet zozeer in hetgeen wat ze doen maar juist op de manier waarop ze het doen of misschien belangrijker nog waarom men iets doet. Voor de oplettende lezer, ja we hinten naar de ‘golden circle’ van Simon Sinek. Mocht je de afgelopen jaren als ondernemer onder een steen hebben geleefd, je treft hem hier.

‟Dat doen er zoveel‟

Wat je doet kan het verkopen van producten zoals shampoo, kettingen, ski’s, vloerverwarming, sigaren of kleine krukjes voor je handtas zijn. Maar ook diensten zoals verzekeringen, hypotheken of zoals wijzelf websites, webshops en applicaties. Daarvan weet iedereen, dat doen er zoveel. Bedenk maar eens hoeveel supermarkten je kent. Of hoeveel banken bijvoorbeeld. Toch heb je bij elk een ander gevoel. 

Dat gevoel proberen wij in elk gesprek met onze opdrachtgevers te pakken te krijgen en om te zetten naar de juiste ‘look & feel’. Soms dekt de Engelse taal de lading nou eenmaal beter. Het gaat namelijk niet alleen om beeld maar op het web ook zeker hoe het voelt! 

Zintuigen doen het werk

Natuurlijk hechten wij een enorme waarde aan het logo van onze relaties. Dit is de hoeksteen van de huisstijl. Een goed logo behelst dan ook de waarden van jouw bedrijf. Naast het logo zijn de huisstijl kleuren, een goed gekozen lettertype, vormentaal en een doordachte stijl fotografie de manier om tot het juiste beeld te komen. Het draagt allemaal bij om het unieke gevoel te verbeelden om de zintuigen van jouw doelgroep te prikkelen.

Gebruiksvriendelijkheid ervaren

Maar hoe de eindgebruiker, zo noemen wij de bezoeker van bijvoorbeeld de website, door de site heen klikt en zijn doel zo makkelijk mogelijk kan bereiken, dan voelt het ook goed. Een gevoel wat beklijft, en wat ervoor zorgt dat de bezoeker nog eens terugkomt. De ‘look’ noemen wij het visueel ontwerp, de ‘feel’ valt voor ons onder interactie ontwerp. In het totale ontwerp complimenteren deze elkaar. Dan is het effectief en ervaart de gebruiker het gevoel wat wij willen overbrengen.

Elkaar leren kennen

Door ons goed te verdiepen in jouw als opdrachtgever, maar misschien nog wel meer in de belevingswereld van jouw doelgroepen, komen we tot een gedegen interactie- en visueel ontwerp. Een stukje empathie helpt, onderzoek helpt nog meer. 

Door samen de diepte in te gaan en erachter te komen welke bedrijfscultuur er is, hoe men graag met elkaar omgaat, hoe er wordt gepraat, hoe men zich gedraagt, daarin is het unieke te proeven! Aan ons de schone taak om dit om te zetten naar beeld en gevoel. Toch nog in het Nederlands 😉

GET IN TOUCH

Jouw unieke onderneming omzetten naar beeld en gevoel?

Ook interessant