Het kan altijd beter!
Pasadena zocht de samenwerking op met Fastware om de online marketing verder te optimaliseren. Op basis van een analyse op de webshop en online marketingactiviteiten hebben we een adviesrapport samengesteld. Door verbeteringen aan te brengen in de techniek achter de webshop van Pasadena hebben we de algemene gebruikerservaring en laadsnelheid kunnen verbeteren. Om deze verbeteringen te bereiken hebben we rekening gehouden met de Core Web Vitals van Google, wat een belangrijke ranking factor is in het algoritme van Google. Door het herstructureren van de Google Ads campagnes en door deze gedurende de tijd te optimaliseren hebben we ervoor gezorgd dat de gewenste ROAS (Return On Ad Spend) werd behaald. Vanuit het adviesrapport zijn er zo meerdere actiepunten opgesteld om maar te verbeteren en te finetunen. Door wekelijks persoonlijk met Pasadena in contact te zijn, werd er een goede samenwerking opgebouwd, waarmee we samen naar de optimale webshop hebben toegewerkt.
Van ruwe diamant tot een juweeltje!
Door gebruik te gaan maken van Shopping Campagnes lag de focus niet meer op zoveel mogelijk klikken naar de website, maar op het verkopen van producten. Met Shopping Campagnes krijgt de zoeker de afbeelding, prijs en de titel van het product te zien voor ze er daadwerkelijk op geklikt hebben. Op deze manier voorkom je bezoekers op je website die eigenlijk geen interesse in je producten hebben en dat scheelt je klikkosten. Met behulp van deze campagnes en verdere optimalisatie is de online marketing van Pasadena rendabeler geworden en heeft het binnen een jaar tot gezonde groei geleid! Door uitbreiding van het assortiment met kleding werd de webshop naar een hoger niveau getild. De marketing van Pasadena is erop aangepast en heeft tot de naamsverandering naar Floritzi geleid. Met deze naamsverandering is er een compleet nieuwe webshop ontwikkeld met een nieuwe stijl, hoogwaardige fotografie en verbeterde gebruikerservaring die aansluit bij de doelgroep.