Floritzi

Floritzi

Jezelf laten zien!

Floritzi wil iedere vrouw helpen om zichzelf te durven laten zien, door middel van haar eigen collectiekeuze in de webshop. Alle combinaties van kleding, sieraden en accessoires, die gemaakt kunnen worden in de shop, zorgen voor power. Het maakt niet meer uit wat je bij elkaar combineert, eigenlijk is alles al tof!

Investeren in passie voor fashion!

Floritzi is ontstaan vanuit passie voor mode en sieraden. Met een onderscheidende collectie van (handgemaakte) sieraden en modeaccessoires zijn ze onder de naam Pasadena vliegend van start gegaan. De webshop van Pasadena was het platform om bestellingen te plaatsen. Om het platform succesvol te maken is onder andere gebruik gemaakt van Google Ads en contentverspreiding via social media. Dit is een goede online marketingmix om toe te passen en zorgt voor meer bestellingen en naamsbekendheid. 

< >
Floritzi desktop
Floritzi phone & tablet
Google-shopping

Het kan altijd beter!

Pasadena zocht de samenwerking op met Fastware om de online marketing verder te optimaliseren. Op basis van een analyse op de webshop en online marketingactiviteiten hebben we een adviesrapport samengesteld. Door verbeteringen aan te brengen in de techniek achter de webshop van Pasadena hebben we de algemene gebruikerservaring en laadsnelheid kunnen verbeteren. Om deze verbeteringen te bereiken hebben we rekening gehouden met de Core Web Vitals van Google, wat een belangrijke ranking factor is in het algoritme van Google. Door het herstructureren van de Google Ads campagnes en door deze gedurende de tijd te optimaliseren hebben we ervoor gezorgd dat de gewenste ROAS (Return On Ad Spend) werd behaald. Vanuit het adviesrapport zijn er zo meerdere actiepunten opgesteld om maar te verbeteren en te finetunen. Door wekelijks persoonlijk met Pasadena in contact te zijn, werd er een goede samenwerking opgebouwd, waarmee we samen naar de optimale webshop hebben toegewerkt.

Van ruwe diamant tot een juweeltje!

Door gebruik te gaan maken van Shopping Campagnes lag de focus niet meer op zoveel mogelijk klikken naar de website, maar op het verkopen van producten. Met Shopping Campagnes krijgt de zoeker de afbeelding, prijs en de titel van het product te zien voor ze er daadwerkelijk op geklikt hebben. Op deze manier voorkom je bezoekers op je website die eigenlijk geen interesse in je producten hebben en dat scheelt je klikkosten. Met behulp van deze campagnes en verdere optimalisatie is de online marketing van Pasadena rendabeler geworden en heeft het binnen een jaar tot gezonde groei geleid! Door uitbreiding van het assortiment met kleding werd de webshop naar een hoger niveau getild. De marketing van Pasadena is erop aangepast en heeft tot de naamsverandering naar Floritzi geleid. Met deze naamsverandering is er een compleet nieuwe webshop ontwikkeld met een nieuwe stijl, hoogwaardige fotografie en verbeterde gebruikerservaring die aansluit bij de doelgroep.   

Floreren met nieuwe webshop

Floritzi.com is ontwikkeld op een Wordpress platform, geheel in Floritzi stijl. Naast een nieuwe stijl zijn bijvoorbeeld de productpagina’s verbeterd. Producten worden optimaal weergegeven en er kan eenvoudig gefilterd worden, zodat je zo snel mogelijk bij het juiste product uitkomt. Ook worden gerelateerde producten weergegeven. Dit is waardevol voor de bezoeker en het leidt vaak tot meer verkoop binnen één bestelling. Een wishlist geïntegreerd in de shop maakt het mogelijk om een persoonlijke collectie te maken en deze te bewaren voor de toekomst of te delen op social media. Bezoekers kunnen een account aanmaken en inschrijven voor de nieuwsbrief. Het afrekenproces is gemoderniseerd, van winkelmandje tot en met betaling is dit proces helder en gebruikersvriendelijk. Zo kan men kan gebruik maken van verschillende betaalmethodes en waardebon codes toepassen. De nieuwe webshop Floritzi is professioneel en doordacht, oftewel klaar om verdere groei door te zetten!

Afrekenproces
Hosting
Interactie ontwerp
Responsive
SEA
SEO
Social media
Strategie
Visueel ontwerp
Webshop